Review Kleinwalsertal Geschreven door Klaas S.

Via info op WSWM ben ik geïnteresseerd geraakt in het Kleinwalsertal en heb hier dit jaar dan ook onze wintersportvakantie geboekt. Wij hebben gekozen voor een verblijf op basis van halfpension in het Aparthotel in Mittelberg.

7312835
Mijn vrouw en ik zijn met 2 van onze 3 kinderen (15 en 13 jaar) op zondag 28 februari vertrokken uit Friesland. Onze oudste zoon, 18 jaar, wilde om (voor ons on-)verklaarbare redenen niet meer mee…. Na een voorspoedige reis, zonder files, van slechts 9 uur, zijn we ’s middags om 13 uur aangekomen in een prachtig wit en gemoedelijk Mittelberg. Ski’s en skipassen vervolgens allemaal gemakkelijk in het hotel geregeld. Het hotel is van alle gemakken voorzien en heeft vele faciliteiten (groot saunaplein, zwembad, skischool, fitness, kegelbanen, etc. etc.).

Mittelberg
Wij zijn redelijk ervaren skiërs en kiezen meestal niet voor al te grote skigebieden (Alpbachtal, Kossen, Imst en Oberperfuss) en dan nu Kleinwalsertal met de mogelijkheid om op 5 verschillende locaties te skiën.

Heuberg_Arena

HochIfen
Wij zijn gestart op de Heuberg Arena: een gemoedelijk, niet al te hoog familieskigebied met mooie pistes en een mooie toeristische skiwegroute naar Mittelberg. Vervolgens zijn we uitgeweken naar Hoch Ifen, een uitgebreider skigebied met een hoogte van 1300-2100+ met meerdere afdalingen in alle categorieën. Mooi gebied met stoeltjesliften, dus (nog) geen gondels.

Gipfel_Fellhorn

Kanzelwand_Fellhorn
Tenslotte nog 2 dagen naar de Fellhorn/Kanzelwand. Dat loopt van 1100 meter tot 2000+, ook een uitgebreid gebied met prima liftvoorzieningen (meerdere moderne gondels en ‘gipfels’) en mooie lange dalafdalingen aan beide zijden. Het gebied bevindt zich op de grens: aan de ene zijde ski je in Oostenrijk, aan de andere kant in Duitsland. De overige pistes hebben wij niet meer kunnen bezoeken (tijd tekort).

Kleinwalsertal

Kanzelwand
Alle gebieden zijn vanuit het hotel gemakkelijk te bereiken met de skibus. Er zijn meerdere lijnen in het dal en de bussen rijden in de spitsuren om de 10 minuten. Alle bezochte pistes waren in goede conditie, alleen de dalafdaling Fellhorn was aan het eind van de dag erg papperig met veel bulten. Ook het weer was redelijk tot goed, zeker na het horen van de berichten uit andere gebieden: geen wind, soms mist/laaghangende bewolking, soms zon en soms lichte sneeuw. Zaterdags bijna de hele dag sneeuw. Op de vertrekdag tot in het dal alles mooi wit en Kaiserwetter.

LG
Voor het skiën ’s ochtends een uitgebreid ontbijtbuffet, namiddags relaxen in de sauna’s, kids in het zwembad, ’s avonds een uitgebreid meergangen keuzediner en daarna gezellig nazitten, poolbiljarten en kegelen. Zondag 6 maart om 10.30 uur vertrokken en wederom een voorspoedige terugreis zonder files en oponthoud.

Onze mooiste skivakantie tot nu toe en zeker voor herhaling vatbaar!

Gastblogger WSWM

Wil je ook een review of gastblog voor Wintersportweerman.nl schrijven? We vertellen je er graag meer over: mail naar marloes@wintersportweerman.nl.